Naast de Teams Live Events van duurdere Microsoft 365 licenties is er nu ook het Teams Webinar voor o.a. Microsoft 365 Business Standard en Premium.
Een prima mogelijkheid om een webinar te organiseren met o.a. de nieuwe mogelijkheid van inschrijven voor het webinar.
Enkele afbeeldingen hieronder die de nieuwe Webinar functie laten zien:
1. Een Webinar maken in de agenda (menu)
2. Nieuw: “Wilt u dat uw deelnemers zich registeren voor deze webinar?”
3. Registratieformulier opbouwen, o.a. lijst met sprekers toevoegen
4. Voorbeeld weergave van registratieformulier
Door de registratie link te kopieren kan een uitnodiging voor het webinar worden verstuurd of kan deze op een website worden geplaatst.
Sommige instellingen van Teams Webinars staan standaard beperkt zoals alleen uitnodigen binnen de eigen organisatie. Om ook extern te kunnen inschrijven is een instelling nodig die alleen een beheerder kan doen via een PowerShell script. MijnBedrijf365 kan dit voor klanten op verzoek uitvoeren.
Een aantal uitgebreide engelstalige artikelen over Teams Webinars:
- Introducing Webinars in Microsoft Teams: Easy, professional webinars to engage customers – Microsoft 365 Blog
- Webinars coming to Microsoft Teams, no additional licence needed – Tom Talks
- An intro to Microsoft Teams webinars | jumpto365 Blog
- Microsoft Teams webinars vs. Live Events – what to use when – Loryan Strant, Microsoft 365 MVP